Thursday, May 20, 2010

راه اندازی کلوپ زیبایی توسط محمد رضا گلزار


عموما بازیگران سینما در بیشتر کشورها از هر حربه‌ای برای پولدار شدن و یا شهرت بیشتر استفاده می‌کنند، البته گاهی از این شهرت برای پولدار شدن بیشتر استفاده می‌کنند.
این شهرت گاهی منجر به برگزاری نمایشگاه 220 میلیونی و وام و ... می‌شود که به گفته کارشناسان این نمایشگاه‌ها هیچ جنبه هنری ندارد، گاهی به نقاشی معابر سطح شهر توسط یک بازیگر معروف منجر می‌شود و گاهی راه اندازی کلوپ زیبایی آقایان!
محمدرضا گلزار از آن دسته بازیگران سینمای ایران است که ظاهرا خیلی به برگزاری نمایشگاه و اینجور مسائل علاقه ندارد.
محمدرضا گلزار بازیگر سینمای ایران، چندی است اقدام به راه اندازی کلوپ ویژه زیبایی آقایان کرده است. ضمنا در همین راستا با خبر شدیم وی چند وقتی است دارای برند اختصاصی یک پوشاک هم شده است.

Tuesday, May 18, 2010

۱۰نکته‌ای که در مورد آنجلینا جولی نمی‌دانستید

. آنجلینا در دوران نوجوانی وقتی نتوانست در کار مدل شروع به فعالیت کند، افسردگی پیدا کرد و وقتی این افسردگی‌اش به اوج رسید اقدام به خودکشی و بریدن رگ دستش کرد. همانطوریکه خودش می‌گوید: به خاطر بعضی دلایل زمانیکه من در حال انجام مراسم خودکشی بودم! و درد را حس می‌کردم می‌توانستم زنده بودن را حس کنم و می‌توانستم نوعی از آزادی را احساس کنم و به هرجهت این کار خودش نوعی درمان برای من به حساب می‌آمد.

. وقتیکه فقط 14 سال داشت، در کلاسهای تئاتر شرکت کرد، اما او کلاسها را ترک کرد و وقتی بالاخره دوباره شروع کرد نه به عنوان یه بازیگر زن جذاب بلکه در نقش مامور اجرایی مراسم کفن و دفن شروع به بازیگری کرد.



. بخشش و سخاوتمندی آنجلینا نسبت به مردم و توجه‌اش به دیگران موضوعی قدیمی ‌است و فقط مربوط به الان نمی‌شود، او زمانیکه برادرش در رشته سینما در دانشگاه درس می‌خواند، در 5 فیلم دانشجویی اش بازی کرد.



. آیا می‌دانستید آنجلینا در موزیک ویدئو هم اجرا داشته است؟

در Rock & Roll Dreams Come Through: Meat Loaf’s

Alta Marea از آنتونلو وندیتی

Stand by My Woman از لنی کراویتز و It’s About Time از لمونهدز که شاید خیلی‌ها ندانند.
. آنجلینا اصلا از جلب توجه کردن و عجیب بودن خجالت نمی‌کشد. در سال 1996 وقتیکه با جانی لی میلر بازیگر بریتانیایی ازدواج کرد، یک شلوار چرم مشکی و تی شرتی سفید را برای لباس عروسی انتخاب کرد و با خون خودش روی تی شرتش اسم شوهرش را نوشت.

. وقتیکه با بیلی باب ترونتون بازیگر ازدواج کرد، هردو خون یکدیگر را داخل شیشه‌ای کوچک به گردنشان آویزان می‌کردند و آن را نمادی از عشقشان به یکدیگر می‌دانستند.

. شیلو نوول دختر آنجلینا و براد پیت همسر سومش در Swakopmund از شهرهای نامیبیا به دنیا آمد و او حالا یک پاسپورت نامیبیایی دارد.

. وقتیکه شیلو به دنیا آمد عکاسی که اولین عکسها را از شیلو انداخت مجموعا از این عکسها 10 میلیون دلار سود کرد و خود آنجلینا و پیت هم سهم خودشان را تماما به موسسات خیریه بخشیدند.

. موزه Madame Tussauds مجسمه مومی ‌شیلوی دو ماهه را درست کرد و این اولین بار بود که Madame Tussauds مجسمه‌ای از یک نوزاد را کار می‌کرد.
. و در آخر آنجلینا 13 تاتوی مشهور را روی بدنش خاکوبی کرده. دو تا ازخالکوبی‌ها جمله‌های زیبای تنسی ویلیامز می‌باشد و همین طور مکان تولد بچه‌هایش را هم روی بازویش چپش خالکوبی کرده است.

Sunday, May 16, 2010

مونیکا بلوچی

بلوچی در سال ۱۹۶۴ در یکی از روستاهای ایتالیا به دنیا آمد. او پس از اتمام تحصیلات متوسطه برای ادامه تحصیل در رشته حقوق به شهر می‌آید. برای کمک هزینه تحصیل به صورت آزاد مانکنی مد پیشه می‌کند و بعد از مدتی تحصیلات دانشگاهی را رها می‌کند تا تمام وقت به این کار بپردازد.

چهره خاص ایتالیایی - شرقی او باعث می‌شود که تهیه‌کنندگان به عنوان بازیگر از او دعوت به همکاری کنند. اولین حضور هالیوودی او در نقش عروس دراکولا در فیلم دراکولای برام استوکر فرانسیس فورد کاپولا بود. درخشش جهانی بلوچی اما با فیلم مالنا جوزپه تورناتوره رخ داد، به هر حال بازي او در مالنا يك مشخصه منحصر به فرد داشت.او بدون داشتن ديالوگي و تنها با حركات بدن و صورت خود تا حد يك ستاره درخشيد. مونیکا بلوچی اکنون همسر هنرپیشه‌ای فرانسوی است و یک دختر به نام دیوا دارد. لیست فیلمهایی که این هنر پیشه در آن بازی کرده به این شرح است .

در نقش
 Dracula's Bride Dracula (1992)

در نقش
Myrtille Comme un poisson hors de l'eau (1999)

در نقش
 Malena Scordia Malena (2000)

در نقش
Sylvia Pacte des loups, Le (2001)

در نقش
 Alex Irreversible (2002)

در نقش
Marina (voice: french version) Sinbad: Legend of the Seven Seas (2003)

در نقش
Persephone The Matrix Revolutions (2003)

در نقش
 Persephone The Matrix Reloaded (2003)

در نقش
Dr. Lena Fiore Kendricks Tears of the Sun (2003)

در نقش
 Magdalen The Passion of the Christ (2004)

دارنده نشان چهره هنري سال ‪ ۲۰۰۵‬اروپا: هويت گرايي در هنر قابل تزريق نيست

اهواز- محسن وزيري مقدم هنرمند مدرنيست و دارنده نشان چهره هنري سال ‪ ۲۰۰۵‬اروپا گفت: طرح مبحث هويت گرايي درهنر خلط مبحث است زيرا هويت را نمي شود به هنر و هنرمند تزريق كرد.
وي شنبه شب در نشستي با هنرمندان خوزستان در اتاق بازرگاني استان در اهواز افزود: هويت در درون خودماست و براي نمود آن دراثر هنري بايد هنرمند حتما خود و روحيات خود را كاملا شناخته باشد تا بتواند تصويري از خود به وجود آورد.

وزيري مقدم، هنرمند آثار تجسمي كه آثار وي اخيرا در موزه هنرهاي معاصر اهواز به نمايش در آمده معتقد است:هويت ديني را نمي‌شود به نقاشي تزريق كرد نمي‌شود با به تصوير كشيدن يك سرباز زخمي، پيرمرد يا پيرزن، مسجد و گلدسته، مجلس عروسي يا مهماني شكل ايراني به اثر داد وبودن اين تصاوير دليل برهويت ايراني اثر نمي‌شود.

وي گفت: بايد عصاره دروني ايراني بودن را پيدا كرد و اين درهيچ فرمولي بدست نمي‌آيد نبايد انتظار داشت بزرگان قوم يا سياستمداران خط مشي را براي هنر تعيين كنند هويت، هويت شخصي خود ما هنرمندان است كه بايد در كارمان اينقدر ايمان وشناخت داشته باشيم كه اگر چيزي خلق مي‌كنيم نمايانگر داشته‌هاي دروني خودمان واثري از هويت واقعي هنرمند باشد.

وزيري مقدم اظهار داشت: شاگرد اگر با ايمان و اعتقاد به هنر كار را ياد بگيرد واستاد خوب ومتعهدي هم راهنماي كارش باشد مي‌توان اميدوار بود اثري اصيل خلق كند،از طرفي هنر در چارديواري بسته به وجود نمي‌آيد هنرمندان بايد ارتباطات خود را توسعه دهندودانش خود را درهمه حوزه‌هاي مرتبط با هنر وادب افزايش دهند.

وي گفت:نقاشي،مينياتور،اپرا ،تئاتر،ادبيات، ،موسيقي و...همه مرتبط هستند و يك هنرمند بايد درهمه اين زمينه‌ها دانش واطلاع كافي داشته باشد.

وزيري مقدم اضافه كرد: يادگيري دقيق بسيار مهم است و دراين فرآيند نقش استاد، محوري است، متاسفانه اكنون در كشورما ضعف زيادي ازاين لحاظ مشهود است،بعضي استادان دانشگاههاي تهران خودشان هم نمي‌دانند چه مي‌كنندچون آلوده به پول درآوردن شده اند، گاه مشاهده مي‌شود كه برخي شاگردان با مطالعه و ارتباطات خاص خود با خارج و عالم هنر دانش بهتري نسبت به استاد دارند.
وي اظهار داشت: وضعيت كنوني نقاشي دركشور هنوز مانند سالهاي دهه ‪ ۳۰‬شمسي است و رنگ و تركيب بندي فضا و ريتم درهيچ يك از آثار مطرح نيست،كارهاي نصفه كاره‌اي انجام مي‌شود كه نه مورد پسند داخل و نه مورد تاييد خارج است.

اين هنرمند مدرنيست گفت:جوانان هنرمند بايد با سبكهاي مختلف نقاشي و هنر، سير تحولات اين سبكها ،آلمان‌هاي ارزشمند سبكها، فضاي فرهنگي هنري اجتماعي وچرايي و چگونگي پيدايش آنها و...كاملا آشنا باشند،ورود انديشه به كار هنر وقرار گرفتن احساس در مرحله بعد از انديشه و... همه اينها بايد براي هنرمندان جوان تبيين شود.

وي افزود:نقاشي ديگر دنباله روي از واقعيت‌هاي عيني نيست اين گونه نگرش دركشورهايي كه هنر جنبه فرمايشي دارد و آثار هنري براساس دستور توليد مي شدند رسم بوده و اينها آثار هنري را كه درخدمت غير از آرمانهاي اين مكاتب بوده را هنر منحط اعلام مي‌كردند.
اين استاد نقاشي با اشاره به اينكه نقاشي بيان واقعيت‌ها نيست بلكه بيان برداشت‌ها و انديشه هاست،اظهارداشت:هنر اصولا بيان آزادي است و هنرمند بايد آن چيزي راخلق كند كه وجود ندارد،شاگردان بايد بدانند كه هنر در آزادي به وجود مي‌آيد.
وي با انتقاد از وضعيت موجود هنر در كشورمان گفت: اخيرا هنر حالت انحرافي پيدا كرده اساتيد آن كاري را كه بايد انجام دهند نمي‌دهند فقط به فكر اين هستند كه چهره ماندگار و استاد نمونه شوند،به مسافرت خارج بروند ...، با اين شيوه تدريس هنرجويان و دانشجويان را به سمت كلاژ وكپي كردن از اينترنت سوق مي‌دهند.
وزيري اضافه كرد:برخي اساتيد ما الان مدتهاست كار جديدي ارايه نمي‌دهند، درحالي كه هنرمند بايد همواره پويا ودرحال رشد ونوآوري باشد، نوآوري يعني كپي نكردن از خود و جستجو تا پيدا كردن و كشف و ارايه چيزهاي تازه ، هنرمند نبايد به وضعيت موجود خود مغرور شده ودر جابزند.

 
وي به جوانان علاقمند به نقاشي توصيه كرد:آموزش طراحي در وهله اول اهميت است زيرا طراحي سنگ بناي نقاشي وگرافيك است و به هيچ بهانه‌اي نمي‌شود آنرا كنار گذاشت،چيرگي هنرمند در طراحي براي پيشرفت دركار هنرعنصري اساسي است.
وزيري مقدم پنجشنبه شب براي گشايش نمايشگاه آثارش در موزه هنرهاي معاصر اهواز به اين شهر آمد و شنبه شب در نشستي با هنرمندان خوزستان حضور يافت و به پرسش‌هاي آنان پاسخ گفت.
محسن وزريري مقدم درسال ‪ ۱۳۳۸‬موفق به گرفتن دانشنامه آكادمي هنرهاي زيباي رم شد،و درطول عمر خود علاوه برخلق آثارهنري بسيار (نقاشي، طراحي، حجم)، موفق به كسب جوايز و عنوانهاي بين‌المللي مختلفي شده كه از جمله آن مي توان به كسب عنوان شخصيت هنري اروپايي سال‪ ‬اشاره كرد.