Friday, June 25, 2010

خلیج کوچک بر روی پرده‌های نقره‌ای ژاپن

به گزارش خبر آن لاین،مستند برنده اسکار «خلیج کوچک» درباره شکار دلفین ها در شهری در غرب ژاپن با وجود اعتراض های بسیار در پایتخت این کشور و چند شهر دیگر ژاپن اکران می شود.توزیع کننده «خلیج کوچک» در ژاپن خبر داد با وجود اعتراض های اولیه این فیلم آمریکایی از سوم ژوئیه (12 تیر) در شش سینما در توکیو و پنج شهر اوساکا، سندای، یوکوهاما، کیوتو و هاچینوهه به نمایش درمی آید.
تاکشی کاتو نماینده شرکت «آنپلاگد» در این باره گفت: «پس از آنکه تصمیم به لغو نمایش فیلم در ژاپن گرفتیم، گروه های مختلف از ضرورت وجود آزادی بیان صحبت کردند و همین مسئله باعث شد در تصمیم خود تجدید نظر کنیم. پس از اولین نمایش فیلم نظرات موافق و مخالف مردم را جویا خواهیم شد.»
«خلیج کوچک» به کارگردانی لویی سیهویا ابتدا قرار بود از 26 ژوئن (پنجم تیر) در ژاپن روی پرده برود، اما پس از یک رشته اعتراضات خیابانی همین طور تلفنی از سوی گروه های مختلف، توزیع کننده قید نمایش آن در سه سالن در توکیو و اوساکا را زد.
بعضی از گروه های ملی گرا در ژاپن «خلیج کوچک» را فیلمی ضد ژاپنی می دانند، برای اینکه این فیلم آنچه آنها یک رسم می دانند مورد انتقاد قرار می دهد.
«خلیج کوچک» که بخش زیادی از آن با دوربین های مخفی در تایجی در منطقه واکایاما فیلمبرداری شده، پارسال برنده اسکار بهترین مستند بلند شد. این فیلم همچنین از جشنواره های سینمایی مختلف جایزه دریافت کرده است

Thursday, June 24, 2010

نمایش پری‌خوانی عشق و سنگ

نمایش پری‌خوانی عشق و سنگ به كارگردانی چیستا یثربی در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر در حال اجرا می باشد







Wednesday, June 23, 2010

جانی دپ از سینما به موسیقی‌ بر میگردد

«جانی دپ» پس از سال ها به زودی وارد عرصه موسیقی می شود.به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبكه خبری ام تی وی، «جانی دپ» كه به خاطر علاقه شدیدش به موسیقی مدرسه را نیمه كاره رها كرد، به دلیل برخی مسائل به جای موسیقی مجبور شد تا شغل بازیگری را انتخاب كند. این بازیگر پس از گذشت سالیان سال از این موضوع هم اكنون تصمیم گرفته تا بار دیگر استعداد خود را در عرصه موسیقی بیازماید. به گزارش ام تی وی، البته این بازیگر 47 ساله طی سال های گذشته نیز به طور كامل از موسیقی فاصله نگرفته و در زندگی شخصی اش و همچنین برخی از فیلم هایش برخی از آلات موسیقی را می نواخت.

Tuesday, June 22, 2010

«تاوان»؛ ملودرامي خانوادگي، اجتماعي و روانشناسانه

«جبار آذين» منتقد و مدرس سينما در گفت‌و‌گو با خبرنگار راديو و تلويزيون فارس در مورد سريال «تاوان» ساخته شهرام شاه‌حسيني، اظهار داشت: تجربه تازه «شهرام شاه‌حسيني»، ملودرامي مبتني بر موضوعات خانوادگي و اجتماعي است.
وي در ادامه افزود: «تاوان» قرار است غرامت، كيفر و مكافات كنش شخصيت‌هايي باشد كه در كشاكش زندگي آن چه را كه كاشته‌اند، درو مي‌كنند. با اين وصف، بايد تصويرگر ابعاد مختلف زندگي، شخصيت‌ها و ماجراهاي آنها باشد.
آذين تصريح كرد: «تاوان» از همان آغاز پخش خود نشان داده كه در فرازها و سطوح بدون ريشه زندگي و تكرارها جريان ندارد و با بهره‌گيري از پرداخت مكفي جنبه‌هاي شخصيت‌پردازي بر بستر روانشناسي، تحليل و ارائه شناسنامه نسبتا مقبولي از آدم‌ها و حوادث استوار است.
اين منتقد ادامه داد: اين مجموعه ضرباهنگ تندي دارد كه با پرداخت قصه‌هاي اصلي و فرعي‌اش هماهنگ مي‌نمايد. انتخاب تقريبا درست بازيگران براي ايفاي نقش‌هاي مختلف و پرهيز از شتابزدگي، به تصوير زندگي شخصيت‌ها كمك كرده است.
آذين در ادامه افزود: «تاوان» بر خلاف اكثر مجموعه‌هاي روتين ايراني آغازي شبه كلاسيك و تكراري ندارد و تا چندين قسمت ابتدايي مجموعه صرفا به معرفي شخصيت‌ها نمي‌پردازد.
اين مدرس دانشگاه در ادامه افزود: «شهرام شاه‌حسيني» با استفاده از متني به نسبت خوب و رعايت ريتم ماجراها شخصيت‌هايش را در بحبوحه امور زندگي و در حد لزوم معرفي مي‌كند.
آذين در پايان اين گفت‌و‌گو نيز خاطرنشان كرد: اين مجموعه خوب شروع كرده و با ايجاد تعليق‌ها، ايهام‌هاي آگاهانه، جذاب و پرهيز از زياده‌گويي قصه‌هايش را بازگو مي‌كند و همين ويژگي به سرعت براي «تاوان» مخاطب جمع‌آوري كرده است.
وي اظهار داشت: اگر اين روند تا به انتها ادامه يابد و دچار افت و گرفتاري در دامان تكرار و پاياني كليشه‌اي و تحميلي نشود و احساسات‌گرايي و اشگ‌انگيزي درام آن را خدشه‌دار نكند، مي‌توان اميد داشت كه «شهرام شاه‌حسيني» و عوامل مجموعه، كار خوبي در كارنامه خود ثبت كرده و در ميان سليقه‌گرايي مخاطبان و سليقه‌مداري هوشمندانه مجموعه‌سازي سيما، پل موفقيت ساخته‌اند.