Wednesday, July 14, 2010

ساخت 6 پروژه فاخر سينمايي

سيد احمد ميرعلايي در گفتگو با فارس با اشاره به اين كه پروژه‌هاي فاخر در دستور كار فارابي قرار دارند گفت: در حال حاضر موضوعي درخصوص حافظ را در دست كار داريم و يك پروژه ديگر نيز به نام كوروش ذوالقرنين در فارابي به تصويب رسيده است كه طرح آن را عزيز‌الله حميد‌نژاد 4 سال قبل به فارابي ارائه كرده است.

وي افزود: همچنين يك پروژه فاخر ديگر با محوريت شخصيت مولانا در دستوركار است و يكي ديگر از پروژه‌هاي ما درخصوص شخص ابونصر فارابي است كه قصد داريم مردم ايران حداقل او را بيشتر بشناسند. طرح اصلي اين كار نيز به فارابي ارائه شده است.

مدير عامل بنياد سينمايي فارابي در ادامه اظهار داشت: علاقمنديم به شخصيت‌ها و مشاهير ايران در فيلم‌ها بيشتر توجه شود چرا كه اينها پشتوانه‌هاي فرهنگي ما هستند و حتي طرح‌هايي نيز در مورد شخصيت‌ها و پروژه‌هاي دفاع مقدس داريم كه علاقمنديم در مورد اين افراد نيز فيلم‌هاي بزرگي بسازيم.


ساخت دو پروژه معاصر درخصوص قوام‌السلطنه و دوران پهلوي


سيد ميرعلايي با اشاره به اين كه در تاريخ معاصر نيز چند پروژه در دستور كار فارابي قرار دارد ، گفت: در زمينه تاريخ معاصر دو پروژه داريم كه يك پروژه در مورد روي كار آمدن قوام السطنه و حوادث دوران نخست وزيري اوست و پروژه ديگر به دوران پهلوي باز مي‌گردد كه در حاشيه آن سيري به مشكلات و فساد دربار پهلوي اول و دوم مي‌شود.

مديرعامل بنياد سينمايي فارابي با اشاره به اينكه طرح ساخت فيلمي براساس شخصيت كوروش كبير ابتدا توسط عزيز‌الله حميد‌نژاد ارائه شده است ، خاطرنشان كرد: قرار است جليل عرفان‌منش با يك تيم كاملا حرفه‌اي فيلمنامه اين كار را بنويسند كه تحقيقات مقدماتي كار آغاز شده است و آقاي حميد‌نژاد نيز براي كارگرداني اين فيلم اعلام آمادگي كرده است اما ايشان جزو يكي از اولويت‌هاي كارگرداني اين فيلم است كه هنوز كارگردان مشخصي براي آن انتخاب نشده‌ است.

No comments:

Post a Comment